The journey: Safely arrived in Nepal

28 juli 2016 - Kathmandu, Nepal

Namaskāra priya mānchē,

Gisteren was het echt zo ver, m'n grote avontuur naar Nepal ging beginnen. 'S ochtends nog de laatste kleine dingetjes gedaan en om 12 uur stond ik klaar bij de bushalte. Op het station sloot ook papa aan, om op Schiphol het uitzwaai comité compleet te maken met Joost, Elske en mama er bij. Nog even met z'n vijven wat bijpraten en eten, waarna het toch echt tijd werd om m'n bagage af te geven en door de douane te gaan na de laatste knuffels.

In het vliegtuig zat ik naast Kamyar, een aardige Iranees, die vond dat ik toch ook maar een keer naar Iran moest komen. Op aankomst tijd in Doha had ik al met boarden kunnen beginnen, dus ik liep gelijk door naar m'n volgende vliegtuig. Nadat er zelfs al een 'last call' gedaan werd voor de passagiers naar Kathmandu ben ik toch maar wat sneller gaan lopen. Bleek dat ik ook nog met een busje naar het vliegtuig moest, die dan wel weer de helft van de tijd stil stond.. Uiteindelijk in het vliegtuig leek het een beetje alsof er wierook was aangestoken, weet niet precies wat het was, maar er kwamen in ieder geval allemaal dampen uit het plafon. Deze vlucht was voornamelijk slapen.

Toen we geland waren in Kathmandu bleek dat zelfs mijn backpack het vliegtuig gehaald had in die korte transfer tijd :) Eenmaal buiten werd ik liefdevol onthaald door Alien! En zijn we met de taxi naar haar huis gegaan. Het huisje ligt lekker rustig aan de rand van Kathmandu bij de bergen. Het is een beetje minimalistisch, maar wel fijn plekje. Soort studentenhuis: de woon- en slaapkamer is ook dezelfde ruimte, en groter dan mijn kamer. De lunch hebben we ook alweer op, al had het ook avond eten kunnen zijn, mijn gevoel van tijd is nog een beetje kwijt. Maar dat komt wel weer, ik kijk nieuwsgierig tegemoet naar wat dit land me allemaal gaat brengen :) Vanmiddag nog bij het klooster hiernaast kijken om mee te beginnen.